måndag 15 juni 2009

Bengt Frithiofsson möter Kenneth Ålborg

Det här är ett onödigt och oseriöst inlägg, men jag kan bara inte låta bli.
Babben Larsson protesterar mot att TV4 romantiserar drickandet vid sina vinprovningar i Nyhetsmorgon:

"Jag har själv levt nära många människor som gått under av alkohol, säger Babben, som när hon själv gästade "Morgonsoffan" fick ett glas vin i handen. Trots att hon hatar vin. Babben tycker att föräldrar borde låta bli att dricka alkohol när barnen växer upp."

Vinexperten Bengt Frithiofsson är annars ganska lustig att titta på, tycker jag. När han dricker och sluddrar fram sina omdömen påminner han mig nämligen om Galenskaparnas gamla sketch, där Kenneth Ålborg (Jan Rippe) tipsade om vad man kunde ha på julbordet i stället för glögg.

Se sketchen på Youtube.

5 kommentarer:

  1. HÄLSAN ÄR EJ ALLT - MEN UTAN HÄLSAN SAKNAR ALLT ANNAT BETYDELSE :!:

    SvaraRadera
  2. Jag själv är nykterist i princip (dricker inte dryck som innehåller mer än 2,25% alkohol) då jag dels inte gillar smaken av alkohol, dels aldrig vill ens riskera att bli påverkad av alkohol, då jag läst om effekterna.
    Det låter helt enkelt inte särskilt lockande.

    Sedan kan det funderas på om man kanske inte bör avstå från att dricka idag då många har problem med alkohol.

    SvaraRadera
  3. Ses vi i Domkyrkan i eftermiddag?

    SvaraRadera
  4. Vilken kyrka brukar du gå i förresten, "Riccardo"?

    SvaraRadera
  5. minutz3: S:ta Eugenias kyrka, vid Kungsan, fgår jag till.

    Bitte: Nej, hade fullt upp. Kunde inte komma, tyvärr. Men hör av dig nästa gång! Hoppas jag kan komma då!

    SvaraRadera